tisdag 24 maj 2011

24 maj 2011 part 2.

idag har jag städat min lägenhet för första gången... dock endast golvet men ändå.
detta låter lite äckligt med tanke på att jag bott här i 1 månad men jag har ju inte fått hit mina städsaker.
dock måste jag skaffa lite nya men de kommer när pengarna rullar in som de ska.

idag träffade jag Anna och vi bestämde att vi skulle träffas den 2 juni. nervös som fan men lycklig som fan.
har även jobbat in lite behövande pengar och kaaanske fixat mitt kylskåp så att mina matvaror inte blir förstörda igen..
ska rensa kylen på typ all mat och endast spara det som klarar sig i varmt.
sedan ska jag på något sätt komma på hur mamma ska kunna få min nyckel och kunna komma his någon dag när jag är i småland och se hur det går med kylen och om den börjar fungera igen som den ska samt hämta/lämna mat.
sjukt irriterande att den förstört den nya maten med.
tur att det inte var jag som betalade för denna gången och jag skaffade mest frysvaror denna gången ist för kylvaror.

imon är det lön, det är skönt. dock kommer de försvinna lika fort som de kom då det är räkning - 500 kr, betala tillbaka de jag är skyldig mamma från hyran (4500) och sedan om jag inte beslutar mig att leva på makaroner och nudlar samt mackor och the varje dag så blir det även mat.
ska på börja min "veckomatplanering" där jag ska bestäma vad jag ska äta varje vecka för att kunna handla 1 gång i veckan till dessa måltider och endast dem.
(detta för att inte göra en massa impulsköp som jag är så sjuuukt bra på).
imon ska jag förresten köpa hårfärg och hårnålar till emmas bal då mina nuvarande inte kommer fungera till frisyren som vi beslutat oss för.

ne nu ska jag brassa på med hög lady gaga musik och packa lite, äta och sedan se på någon film innan jag slaggar då jag ska upp vid 3 imon för att hinna med nattbussen vid 4 som ska ta mig in till stockholm och sedan vidare mot nässjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar