lördag 27 november 2010

All these things that i've done.

ibland undrar jag vad som är vanligt. vad som är bra. vad man ska göra.
jag vill bevisa allt.
men jag får inte ens chansen.
jag vet inte vart jag ska ta vägen.
jag försöker men ändå så duger inte mina förhoppningar till något.

jag krålar och krålar men inget händer.
man får inget tillbaka.
bara skit och osagda ord.
ord som inte betyder något eller kan betyda något.
ord som man inte vill förstå men vet att man måste.
över allt annat så vill jag ha mitt liv i handen.
som ett facit som du kan kolla i när man vill det för att veta om man gör rätt.
eller om man ska byta blad för det kommer ändå inte leda till något i slut ändan.
jag sa för några inlägg sedan att jag ville ha mitt liv som i en serie.
där du kan läsa ditt manus för att veta vad som kommer hända nästa avsnitt.
om du överlever dagen eller inte.
jag vill det mer än någonsin.
men inte bokstavligt veta om man överlever utan mer om man klarar av dagen framför sig.
eftersom man inte har facitet i handen så återstår det väl bara att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar