onsdag 9 februari 2011

Andreas Carlgren borde fan plugga!

ibland blir jag så irriterad på politiker och allt möjligt.
jag vet inte en ändå so minte motsäger sig.
Maria Wetterstrand var bra, hon tänkte på vad hon sa.
men även hon gjorde misstag.

debatten om vargarna startade stort igen.
och i en av dessa debatter säger Andreas Carlgren att vi måste skjuta vargar för att slippa få inavling. Men hur funkar de då? de motsäger sig så mycket just nu med tanke på att miljöpartiet ska vara EMOT vargjakterna och det är en av anledningarna varför jag blev det.

Jag blir så trött på människor som inte vet vad de pratar om, eller pratar utan att ha kollat upp faktan som de ska diskutera.
Vilket leder till att de blir osäkra och bara slänger till något för att få prata.

(http://svt.se/1.2320400/regeringen_vill_ga_jagaropinionen_till_motes)

detta har seriöst lett till att jag har börjat fatta ett stort intresse över att bli djuraktivist. Inte en sån som förstör för samhället och faktist tror att om man släpper ut minkar (som alltid bott i bur) så klarar de sig bättre.
Utan jag ska mer bli en sån som står och kämpar för att djur ska faktist ses som en individ istället för en bit kött!

Just nu vet jag inte vilken sida jag ska stå på.. nu när miljöpartiet har slutat tänka och alla andra suger röv om allt som har med en människa att göra.

3 kommentarer:

  1. Låter bra, miljöpartiet är verkligen inte det bästa partiet ;)

    Ses tillsammans på barrikaderna?

    En liberal djurvän

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du står på djurens sida, vi måste kämpa för deras rätt i samhället!
    Det är helt sjukt att Andreas Carlgren kan uttrycka sig genom att säga; "För att kunna rädda vargarna så måste vi skjuta dem". Det kallas att döda! Ja, han behöver verkligen plugga. Jag hatar människor som plågar och dödar djur. De borde få gå samma öde till mötes!

    SvaraRadera
  3. Svar på bloggsvar: Hejsan! Har inte varit inne på min bloggsvar förrän idag och såg din fråga. (om ingen har fotat än) Hur hade du tänkt dig? :) annars: Hoppas det gick bra!

    Kram

    SvaraRadera