måndag 21 mars 2011

the kids from yesterday.

ja det var ett tag sedan jag kände att jag ville skriva här.
ville berätta för folk om vad som händer i mitt liv just nu.

och om jag ska vara ärlig så händer det nog för mycket för att jag ska orka berätta.
men jag kan försöka.

tankarna flyger och dagarna flyger och jag insåg idag att jag om bara några veckor ska göra mitt gesällprov och jag har inte pluggat ett skit som jag sagt att jag ska göra och jag har inte övat på det som jag skulle osv.
dock har jag nog skaffat mina modeller till det nu. hoppas innerligt! och att jag även ska öva på dem och sen så ska jag låsa in mig på mitt rum varje kväll framöver och inte göra något annat än att plugga till gesällen. kommer bli hårt men jag måste!
måste få klart färg och kemi läran så att jag inte kuggar på teorin.

jaha mer då.
jo jag har valt att vara med och tävla till årets frisörelev. och jag har fixat bild och allt så det enda som fattas nu är att jag skickar in det och skriver en tanke bakom min frisyr som jag har gjort.
(bild finns på facebook).
sedan håller jag på för fult på med mitt portfolio och projektarbete och håller på att försöka få ordning på det.
måste hitta mina sista modeller dock och ska försöka hitte några herrmodeller.
måste hitta nu! ska bli prio 2.

ja, sen praktiserar jag ju och jag har lärt känna en jätte mysig tjej. Martina heter hon. Gillar den tjejen skarpt och båda två kommer eventuellt få jobb där i framtiden vilket ledde till mycket positivitet mellan oss då.
jobbet/praktiken går alltså jätte bra och jag trivs så som jag ska, jobbigt dock att jag jobbar såpass mycket som jag gör men det får jag väl tåla.
kommer bli jobbigt i framtiden bara om jag ska jobba fulltid där och extra på mitt nuvarande jobb.
får sitta och prata med dem och hoppas att dem förstår att jag behöver lite lugn och ro med och inte bara jobba sönder mig som jag delvis kommer att göra nu framtill att jag blir en fullt färdig utbildad frisör.
lr ja, jag kommer ju vara det nu det är bara det där jävla gesällprovet rent ut sagt! fuck it.

men men, mitt andra jobb går bra. det finns inte så mycket att säga om det.

mitt liv i ren allmänhet börjar rulla på och bli bra.
detta för mina vänner.
emma kommer flytta snart till norget, vilket suger så förbannat hårt.
men de andra och mina nya och mina nya tankar gör att det blir bra.
att jag är glad.
mitt leende har varit stort och ofta på sistonde och jag hoppas innerligt att det fortsätter med det även om det kan leda till mycket tankar.
måste allt ta tag i det på riktigt sedan när jag har rensat tankarna på jobb och skola och allt.

nu ska jag äta. uppdaterar nog mer imon lr något om jag har något att skriva.



1 kommentar:

  1. Kommer upp till dig ändå, fast jag flyr iväg för en stund.
    Så finns jag där.
    Bara ring/messa/mejla <3

    SvaraRadera